خانه / بازاریابی و تبلیغات / آیا تیم فروش و دیجیتال مارکتینگ با هم در ارتباط هستند ؟

آیا تیم فروش و دیجیتال مارکتینگ با هم در ارتباط هستند ؟

  • هنگام راه‌اندازی کمپین بازاریابی، تیم مالی خود را درنظر بگیرید. اگر درکی درباره ارزش معیارهای انتخاب شده نداشته باشند، برای پیش بردن استراتژی مارکتینگ‌تان و رسیدن به رشد، کمکی از دستشان برنمی‌آید.

 

با توجه به اینکه بازاریابی روی فروش و درآمد تاثیر مستقیم و بسزایی دارد، دانش اعضای کمپانی یا یک سازمان نسبت به دیجیتال مارکتینگ اهمیت بسیاری دارد. همه اعضای تیم شما از مالی گرفته تا فروش باید شناختی از بازاریابی داشته باشند، به این معنی که باید نسبت به استراتژی‌های مختلف و نحوه اجرا و تاثیر آن‌ها روی برند، مشتری، درآمد و …، دانش پایه‌ای داشته باشند.

درگیری تیم مالی با دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال روی بهینه‌سازی پایینترین سطح کسب و کارتان تاثیر می‌گذارد. دیجیتال مارکتینگ ابزاری است که به گسترش برند و کسب و کار شما منجر می‌شود و در نهایت تمام روش‌های آن به طور مستقیم یا غیر مستقیم به فروش هدایت می‌شوند. اگر برای کمپین‌های بازاریابی برنامه‌ریزی شود و کمپین‌ها به طو موثر اجرا شوند، در حالی که میانگین هزینه بدست آوردن مشتری را کم کرده، درآمد بیشتری برای کسب و کارها ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که همه اداره‌ها و افراد آن باید از چگونگی روند انجام بازاریابی آگاه باشند. به طور مثال از اینکه چرا گروه بازاریابی از روش اینفلونسر مارکتینگ استفاده کرده‌اند و این روش چه تاثیراتی روی رشد و گسترش برند دارد، آگاه شوند.

طیف گسترده ای از معیارهای بازاریابی براساس فعالیتها و اهدافی که درنظر گرفته میشود، وجود دارند. برای اجرای بازاریابی و رسیدن به موفقیت باید معیارهای شاخص کلیدی یا همان KPI در نظر گرفته شود. معیارهایی در زیر آمده است:

معیارهای ترافیکی: تعداد کل بازدیدهای وب سایت، منابع ایجاد ترافیک، میزان بازدیدکنندگان هدف، میزان تعاملات در هر بازدید، میزان بازدهی، هزینه صرف شده برای هر بازدیدکننده، درآمده بدست آمده از هر بازدیدکننده و غیره.

معیارهای تبدیل: میزان کل تبدیل، نرخ کلیک، هزینه هر تبدیل و غیره.

معیارهای درآمد: میزان کل درآمد از هر بازدید، بازده کل سرمایه گذاری و غیره.

ردیابی معیارهای مشخص شده برای بخش‌های بازاریابی دیجیتال مهم هستند. در نتیجه لازم است که یک دید کلی برای برنامه‌ریزی تنظیمات و بهبود عملکرد داشته باشید.

ارتباط افراد خارج از تیم دیجیتال مارکتینگ با این موضوع چیست و چگونه است؟

هنگام راه‌اندازی کمپین بازاریابی، تیم مالی خود را درنظر بگیرید. اگر درکی درباره ارزش معیارهای انتخاب شده نداشته باشند، برای پیش بردن استراتژی مارکتینگ‌تان و رسیدن به رشد، کمکی از دستشان برنمی‌آید.

بنابراین تیم‌های مالی باید درباره چگونگی تاثیر دیجیتال مارکتیگ روی KPIهای تعیین شده بیشتر بدانند. اینکه چگونه تبلیغات اینستاگرام، کار روی SEO و دیگر تکنیک‌های بازاریابی روی شاخص‌های مشخص شده تاثیر می‌گذارند. پس به آن‌ها آموزش دهید. علاوه بر این، آن ها باید فراتر از KPIها بدانند و نسبت به تجزیه و تحلیل‌های دیجیتال مارکتینگ نیز درک داشته باشند. با داشتن چنین دانشی از طرف دیگر اعضای تیم، آن‌ها قادر خواهند بود که کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ را به طور مناسب تجزیه و تحلیل کرده و میزان هزینه و درآمد را اندازه‌گیری کنند. با این کار به ارزیابی هزینه‌های کمپین‌های آینده نیز کمک می‌شود.

دیوید کاین متخصص بازاریابی B2B و B2C سه دلیل درباره ارتباط تیم مالی با مارکتینگ بیان کرده است: بازاریابی امور مالی، بودجه این برای بازاریابی باید حفظ شود و موسسات مالی مانند بازاریابی تحلیلی فکر می‌کنند.

همانطور که کاین یاد می‌کند: «درک ماهیت استراتژیک کار تیم بازاریابی شما از سوی تیم مالی برای سرمایه‌گذاری بسیار مهم است.» با ایجاد چنین درکی، زمانی که مدیرعامل شرکت درباره بودجه بازاریابی،علت‌ها و میزان آن سوال می‌پرسد، تیم مالی می‌تواند با بیان دلایلی موجه مدیرعامل را قانع کند. در واقع این موضوع برای کل سازمان شفافیت ایجاد کرده و برای بخش‌های بازاریابی تسهیلات لازم را فراهم می‌کند که باعث افزایش تبدیل و سود می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ ستون یک سازمان سالم است

این موضوع فقط درباره عصر دیجتال نیست و به مشتری نیز مربوط می‌شود. هر کسب و کار باید روی ارائه یک تجربه خوب و لذت بخش در هر کانال ارتباطی تمرکز کند.

به عبارت ساده، بازاریابی دیجیتال یک تابع حیاتی است که با اکوسیستم شرکت ارتباط عمیقی دارد. مشتریان هرگز نباید احساس کنند که از یک بخش به بخش دیگر منتقل می‌شوند. فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان باید هماهنگ بوده و با هم کار کنند تا بتوانند تجربه‌ای جاری و سازگار ایجاد کنند.

تاثیر تیم فروش در دیجیتال مارکتینگ

از آنجا که فروش مانند بازاریابی به طور فزاینده‌ای به صورت خودکار انجام می‌شود، فروشندگان باید درباره تاکتیک‌های بازاریابی که در زمینه فروش هستند و این که آن ها چگونه کار می‌کنند، بدانند. به این معنی است تیم فروش از چگونگی اجرای موارد زیر توسط بازاریابی دیجیتال آگاه می‌شوند.

با استفاده از محتوای وبلاگ غریبه‌ها به بازدیدکنندگان تبدیل می‌شوند.

با استفاده از صفحات فرود مناسب، مخاطبان جذب میشوند.

با استفاده از ایمیل و مدیریت محتوا مخاطبان به سوی خرید هدایت می‌شوند.

با استفاده از نظرسنجی و راه کارهای مختلف، مشتریان را به مشتریان وفادار تبدیل می‌کنند.

بهترین راه برای اطمینان جریان کاربر در استفاده از کسب و کار، محصول و خدمات شما، همکاری بین فروش و بازاریابی است. این موضوع نیاز به پشتیبانی مشتریان توسط متخصصان دارد تا آن ها به سرعت و موثر به هر مشکل رسیدگی کنند. برای پشتیبانی مشتریان و ارائه خدمات بهتر و بیشتر، قسمت فروش باید روند کار شما را بدانند.

بسیاری از سازمان برای درک این ارتباطات نیاز به بازسازی دارند تا رهبری انتخاب شود که نسبت به اهمیت بازاریابی آگاه باشد. این بازسازی باید در راستای هماهنگ کردن استراتژی‌های فروش و بازاریابی باشد.

همانطور که جیسون وسبچر (Jason Wesbecher) مدیر اجرایی Mattersight می‌گوید بازاریابی و فروش اهداف مشترکی دارند. او گفته است که «شرکت‌ها باید کارهایی را برای ایجاد شفافیت بین بازاریابی و فروش، انجام دهند، با این کار تیم خط هدایتی را تصور خواهند کرد و از اینکه چه چالش‌هایی و کجا در این راه به وجود می‌آیند آگاه می‌شوند.» برای ایجاد تجربه بهتر در مشتری، این کار را انجام دهید.

شایستگی بازاریابی دیجیتال تیم را رقابتی‌تر می‌سازد

در نهایت هر کارمند کمپانی، باید از حیاتی بودن دیجتال مارکتینگ در چگونگی رشد برند و کسب و کار آگاه باشند. گروه بازاریابی دیجیتال در این زمینه آگاه‌تر هستند و بهتر می‌توانند این کار را انجام دهند. این هماهنگیها باید بین مدیران کمپانی و مدیران مارکتیگ ارتباط موثرتری را ایجاد کند.

در نهایت یادگیری مهارت‌های بازاریابی دیجیتال و به وجود آوردن یک فرهنگ آموزشی مداوم انگیزه‌های مناسب را برای هر کارمند ایجاد می‌کند. در نتیجه شرکت زنده و رقابتی خواهد شد.

نویسنده: زهرا جعفریان

درباره ی tony.almeyda

همچنین ببینید

برای برقراری ارتباطات مفید در بازاریابی این 3 روش را امتحان کنیم

تنها چند سرفصل را با آنها در میان بگذارید. بیشتر از این توصیه نمی شود …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *