خانه / بازاریابی و تبلیغات / ترویج مد اسلامی به بازاریابی نیاز دارد

ترویج مد اسلامی به بازاریابی نیاز دارد

 

  •  رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس همچنین با تاکید بر اینکه مد و مدگرایی در اسلام ضدارزش نیست و باید مطابق با زمان و مکان باشد، افزود: آیات متعددی در قرآن کریم مبتنی بر حرکت بر اساس فرهنگ عرف و زمانه خویش و رفتار مطابق با هنجارهای جامعه بیان شده است.

حجت الاسلام مسلم پورجمالی رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ضمن تعریف جامعی از مد گفت: مدها، الگوی های فرهنگي‌ هستند كه توسط بخشي از جامعه، پذيرفته شده و پس از طی کردن يك دوره‏ زماني نسبتاً كوتاه‌، به فراموش سپرده می شوند.

وی در ادامه با اشاره به مفهوم مدگرایی افزود: وقتی یک فرد، سبك لباس پوشيدن و طرز زندگي و رفتار خود را طبق آخرين الگوها تنظيم كند و به محض رواج الگوي جديدي در جامعه، از آن يكي پيروي کند، وی را مدگرا می خوانند.

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس با اشاره به جایگاه مدگرایی در فرهنگ دینی تصریح کرد: اسلام به عنوان دینی جامع و کامل، مدگرایی به عنوان نیاز فطری انسان را سرکوب نمی کند و با بیان چارچوب ها و ارائه الگوی عملی از پیشوایان معصوم (ع) به این تمایلات جهت و عمق می بخشد.

حجت الاسلام پورجمالی با تاکید بر جایگزینی مد اسلامی به جای مد غربی، ترویج مد اسلامی را نیازمند بازاریابی مناسب دانست و ابراز داشت: ضرورت توجه به روش‌های بازاریابی مد به خصوص در زمینه اشاعه پوشش‌ های اسلامی یکی از مهمترین مواردی است که باید مورد توجه ویژه و خاص هر فعال و دست‌اندرکار حیطه مد قرار دهد.

وی با اشاره به جایگاه مدگرایی در فرهنگ دینی گفت: مدگرایی در چارچوب شرع و بر اساس نوگرایی و تنوع طلبی به عنوان نیازهای فطری انسانی نه تنها مناسب و شایسته است بلکه نشاط روحی و روانی انسان را به دنبال دارد.

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس همچنین با تاکید بر اینکه مد و مدگرایی در اسلام ضدارزش نیست و باید مطابق با زمان و مکان باشد، افزود: آیات متعددی در قرآن کریم مبتنی بر حرکت بر اساس فرهنگ عرف و زمانه خویش و رفتار مطابق با هنجارهای جامعه بیان شده است.

حجت الاسلام پورجمالی ادامه داد: همچنین در روایات آمده که باید فرزند زمان خود باشیم، این بدان معناست که مطابق با عصر و زمان خود خود حرکت کنیم همان‌گونه که امروزه نمای بیرونی منازل به یک شکل و در گذشته نیز به شکل دیگری بود.

وی در پایان، بر تقویت غرور ملى و غیرت دینى به منظور کاهش گرایش افراد به مد غربی و ترویج مد اسلامی و همچنین الهام گرفتن از آموزه‏هاى تمدن‏ساز اسلام و فرهنگ غنى دینی- ملی خویش و به فعالیت رساندن آن متناسب با هویت فرهنگى خود در راستای امروزى شدن و مدگرایى تاکید کرد.

درباره ی tony.almeyda

همچنین ببینید

برای برقراری ارتباطات مفید در بازاریابی این 3 روش را امتحان کنیم

تنها چند سرفصل را با آنها در میان بگذارید. بیشتر از این توصیه نمی شود …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *