خانه / بازاریابی و تبلیغات / قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی را بلد باشیم

قوانین بازاریابی در رسانه های اجتماعی را بلد باشیم

 

  • کیفیت همیشه برتر از کمیت است؛ به زبان ساده تر داشتن 1000 مخاطب فعال که در مورد محتوای رسانه شما بحث می کنند و آن را به اشتراک می گذارند از 10،000 مشاهده کننده که پس از برقراری ارتباط کوتاه با رسانه شما ناپدید می شوند، مفیدتر است.

برنامه‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی معمولا تلاش زیادی برای ایجاد محتواهایی دارند که به واسطه آن بتوانند توجه مخاطبین را در آن پلتفرم‌ها جلب و خوانندگان را تشویق به اشتراک‌گذاری آن در بین دیگر مخاطبین رسانه‌های اجتماعی کنند. استفاده از ظرفیت بالای محتوا در بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند مخاطبان و مشتریان را به نحوی چشمگیر افزایش دهد. اما بدون شناخت و تجربه قبلی ممکن است رسانه را با چالش مواجه کند. برای درک بهتر از اصول بازاریابی رسانه های اجتماعی درجهت بالا بردن کیفیت حضور شما در این حوزه، دانستن 10 قانون کمک زیادی خواهد کرد.

 قانون گوش دادن
موفقیت در خلق محتوای مناسب برای بازاریابی رسانه های اجتماعی، به بیشتر گوش دادن و کمتر اظهار نظر کردن نیاز دارد. خواندن محتوای مورد علاقه  مخاطبان هدف و پیوستن به بحث های آنان برای اطلاع از آنچه که برای آنها اهمیت دارد می تواند شمارا در ایجاد محتوای دارای ارزش افزوده یاری رساند.

قانون تمرکز
برای موفقیت در این حوزه بهتر است ضمن کسب تخصص، مهارت بیشتری برای تمرکز در این فن کسب کنید. (مهارت داشتن در یک حوزه بهتر از آگاهی داشتن صرف در چند حوزه کاری است.)

قانون کیفیت
کیفیت همیشه برتر از کمیت است؛ به زبان ساده تر داشتن 1000 مخاطب فعال که در مورد محتوای رسانه شما بحث می کنند و آن را به اشتراک می گذارند از 10،000 مشاهده کننده که پس از برقراری ارتباط کوتاه با رسانه شما ناپدید می شوند، مفیدتر است.

قانون صبر
موفقیت در رسانه های اجتماعی، به خصوص بازاریابی محتوا یک شبه اتفاق نمی افتد.

قانون ترکیب
اگر محتواهایی جذاب و با کیفیت را منتشر کنید، مخاطبین فعال شما آنها را با مخاطبان خود در «توییتر»، «فیس بوک»، «لینکد این» و وبلاگ های شخصی خود به اشتراک می گذارند. این به اشتراک گذاری و بحث در مورد مطالب شما، نقاط ورود جدید برای موتورهای جست وجو مانند «گوگل» را برای جست‌وجو در کلمات کلیدی محتوای مورد نظر باز می کند.

قانون تاثیر
صرف وقت برای پیدا کردن مخاطبین تاثیرگذار در حوزه فعالیت شما که خود آنها مخاطبان زیاد و احتمالا علاقه مند به محصولات، خدمات و کسب و کار شما داشته باشند، بسیار با اهمیت است؛ پس سعی کنید با این دسته از افراد ارتباط برقرار کنید.

قانون ارزش
اگر دائم به طور مستقیم محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید، مخاطبین کمتر رغبت به توجه دارند. در اینجا شما باید بیشتر در ایجاد محتوای جذاب و توسعه روابط با مخاطبین فعال تلاش کنید؛ بر این اساس این دسته از مخاطبین تبدیل به یک کاتالیزور قدرتمند برای بازاریابی از طریق تبلیغ دهان به دهان برای کسب و کار شما خواهند شد.

قانون تایید
هیچ گاه اشخاصی که با رسانه شما ارتباط برقرار می کنند را نادیده نگیرید؛ چرا که ایجاد روابط یکی از مهم ترین بخش های موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی است؛ بنابراین این افراد هستند که شما را تایید می کنند.

قانون دسترسی
اینکه شما محتوایی را منتشر کنید و سپس ناپدید شوید اصلا درست نیست؛ رسانه ای محبوبیت و اعتبار دارد که برای مخاطبان خود در دسترس باشد.

قانون عمل متقابل
اگر دیگر رسانه ها مطالب شما را به اشتراک بگذارند و درباره محتوای شما صحبت کنند انتظار دارند شما هم برای آنها همین کار را انجام دهید. بنابراین، بخشی از زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی باید به اشتراک گذاشتن و صحبت کردن در مورد محتوای منتشر شده توسط دیگران صورت پذیرد.

درباره ی tony.almeyda

همچنین ببینید

اینستاگرام به دیجیتال مارکتینگ کمک می کند

  سخنران این کارگاه در مورد نحوه استوری و گرفتن فیلم زنده (لایو) نیز گفت: …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *