خانه / بازاریابی و تبلیغات / کارخانه های ایران به بازاریابی اصولی نیاز دارند

کارخانه های ایران به بازاریابی اصولی نیاز دارند

 

  • جهان فرهنگسازی در زمینه خرید اجناس داخلی را مهم تلقی کرد و گفت: به تازگی مشتریان ثابتی از قشر مذهبی جامعه دارم که با تاکید بر دستور رهبری و مراجع تقلید خود به خرید از فروشگاه ما مشتاق شدند و امیدوارم روزی این توجه به موضوع در بین تمام مردم ایران درونی شود.

 

کم کم بوی ماه مهر به مشام می رسد و تقریبا اکثر دانش آموزان  تا امروز (31 شهریور)، مایحتاج موردنیاز آغاز سال تحصیلی خودشان را خریداری کرده اند.

بسیاری از خانواده ها برای شروع سال تحصیلی علاوه بر خرید کیف و نوشت افزار خرید کفش مناسب مدرسه را نیز در لیست خرید فرزندان خود جای دادند اما باید دید چند درصد از خانواده های ایرانی کفش ایرانی را مناسب می دانند.

 

برای دستیابی به پاسخ نسبی این سوال به سراغ یکی از فروشندگان کفش تولید داخل رفتیم تا میزان استقبال خانواده ها از کفش های ایرانی را جویا شویم.

آقای جهان فروشنده یکی از برندهای داخلی تولید کفش هستند و اکثر محصولات عرضه شده در فروشگاه ایشان از چرم ساخته شده است.

او در گفت و گو با خبرنگار ما به کیفیت بالای محصولات داخلی اشاره کرد و گفت: کفش های ایرانی استانداردهای لازم را برای جلوگیری از آسیب به پاها به عنوان قلب دوم بدن رعایت می کنند اما متاسفانه بیشتر مردم فاکتورهایی مانند شکل ظاهری و یا قیمت پائین را برای انتخاب کفش در نظر می گیرند.

 

وی افزود: عدم تمایل خانواده ها به خرید کفش ایرانی ورود بازاریاب ها به شبکه توزیع کفش ایرانی را کاهش داده و عملا ما شاهد حذف تدریجی مراکز تولید کفش ایرانی هستیم.

این فروشنده تنوع پائین مدل های کفش ایرانی را نیز عاملی برای عدم جذب مشتری به محصولات داخلی دانست و گفت: بارها از سوی فروشندگان محصولات داخلی این موضوع در جلسات مطرح شده اما به نظر می رسد ایجاد تحول در طرح ها نیز نیازمند صرف هزینه بالایی است و با وجود استقبال محدود از کفش های ایرانی کمتر برندی بتواند مدام با ریسک کردن طرح های جدیدی را وارد بازار کند.

 

جهان در ادامه به قیمت و دوام خوب کفش های ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: من و خانواده ام از کفش های ایرانی استفاده می کنیم و هر زمان که می خواهم کسی را به خرید کفش ایرانی دعوت کنم ضرب المثل آن قدر پولدار نیستم که جنس بد بخرم را عنوان می کنم چرا که کفش های ایرانی سالها قابل استفاده هستند اما کفش های غیر ایرانی و خصوصا چینی موجود در بازار صرفا رویه جذابی دارند و پس از چندماه قابلیت استفاده خود را از دست می دهند و افراد مجبور به خرید کفش دیگری هستند.

 

جهان فرهنگسازی در زمینه خرید اجناس داخلی را مهم تلقی کرد و گفت: به تازگی مشتریان ثابتی از قشر مذهبی جامعه دارم که با تاکید بر دستور رهبری و مراجع تقلید خود به خرید از فروشگاه ما مشتاق شدند و امیدوارم روزی این توجه به موضوع در بین تمام مردم ایران درونی شود.

او با مثال زدن شهر تبریز به عنوان الگویی برای توسعه و ترویج خرید کفش های ایرانی گفت: تبریز از دیرباز مهد تولید کفش چرم در کشور بوده و خوشبختانه با همدلی مردم و فروشندگان فروش کفش غیر ایرانی در این شهر ممنوع شده و این امر را ثابت می کند که حمایت از تولید داخل ممکن و شدنی است و تنها همت مردم و مسئولین ناظر را می طلبد.

جهان در پایان گفت و گو خطاب به مردم گفت: خرید جنس ایرانی مانع توقف چرخه تولید می شود و عملا ما با این کار. علاوه بر خرید جنس مرغوب از تولید داخلی نیز حمایت کرده ایم.

درباره ی tony.almeyda

همچنین ببینید

برای برقراری ارتباطات مفید در بازاریابی این 3 روش را امتحان کنیم

تنها چند سرفصل را با آنها در میان بگذارید. بیشتر از این توصیه نمی شود …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *